miercuri, 22 martie 2017

Istorii. Ridicarea Crucii Caraiman, respectiv cum va fi fost pînă atunci

Acum realizez că frații Țițeica au ieșit pe [Vîlcelul Mortului] la Șaua Mare (1924) înainte de-a fi ridicată Crucea Eroilor...

Și cînd s-au dus pe Brîul Portiței pînă la doi pași de [Creasta Picăturii], adică la 1925, înalturile locului erau goale de mîna omului...
.

Imaginația mea nu poate realiza cum se prezenta Șaua Mare, fără nimic pe-acolo...
(la o adică, lucrurile pot sta și invers: numeroșii montaniarzi antebelici, datorită vîrstei, nu au mai ajuns pe înălțimi pentru a vedea, din preajmă, Crucea ridicată...) 



Mint...
După două minute, imaginația-mi izbutește a fantasma, cum era Șaua Mare fără Monument...
Avea probabil un șarm al ei..
.
Dacă aș pica vreodată în spiritism, aș căuta personaje care să mă ducă a vedea așa loc, înainte de 1926...
Ziceți că să fiu atent, și să mă întorc de-Acolo, căci nu știu ce belele-s e pe drum...?/
.
Imagine postată inițial de fila Fb RememberBusteni:
PS
Am trecut Vîlcelul Mortului între paranteze drepte întrucît denumirea a apărut la doi-trei ani după acea tură de pionierat...
Idem Creasta Picăturii.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu