luni, 22 mai 2017

Amintiri (înregistrate sonor) Toma Boerescu. Un incident în Fisura Sudică a Mălinului

Într-una din cele două vizite pe care i le-am făcut lui Constantin Conteș, la Bușteni, mi-a vorbit despre o întîmplare pe munte, pe care am reprodus-o ulterior (vezi PS) astfel:
„Tot în 1935, s-a încercat ascensiunea "Fisurii Sudice" (pe faţa Văii Mălinului,
imediat la vest de punctul culminant al colţului), în urma căreia Nae Dimitriu a
produs următoarele versuri: "Trandafir (Ion, n.MO.), în astă vară / Încercînd o nouă rută / Nu-şi mai ia cu el frînghia / Ci o mică paraşută".
Ulterior a intrat în traseu Constantin Conteş:
"La un grohotiş, unde nu se putea bate nici un piton, am ratat o priză de iarbă
şi am căzut. Mă filau Edy Aerkeder şi Toma Boerescu. Sub şoc, Edy a luat-o
în sus; alcătuiam un fel de lift: eu coboram, el urca!".
(Traseul pare să fi fost isprăvit de Horen Bedrosian, care spunea (revista România, sept. 1949) că drumul „a mai fost încercat şi s-a soldat cu numeroase căderi, ceea ce a determinat o rezolvare a lui printr-o deviere laterală".)

 Am făcut plăcut surprins, reascultînd (dar cu mai multă atenție) memoriile lui Toma Boerescu, să întîlnesc amănunte despre tentativa Conteș-Aerkeder!

banda

În imagini (autor, Sorin Tulea), mai jos, Toma Boerescu, Constantin Conteș și Edy Aerkeder (în stînga fotografiei).


  





PS
Descopăr ulterior aceste afirmații (semnate de Titi Toboc și de Stelian Stănicel, în Buletinul CAR nr. 2-3-4/1940).




Prin urmare, e foarte posibil ca picajul lui Trandafir de care mi-a pomenit Conteș să fi avut loc nu în Colțul Mălin, ci în Picătura.
În completare, dintr-o scrisoare a lui I. Trandafir, din aceeași publicație :



PS2
Dacă reproduc așa afirmații, nu-i obligatoriu să mă aflu simpatizant legionar...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu