vineri, 2 iunie 2017

Istorie. Fotografie corp N. Alexandrescu, 1929

Un amic, după mai multe bîjbîieli la trupul estic al Caraimanului, a exclamat odată cu lămurirea științei noastre asupra locurilor: ”S-a făcut dreptate!”.
Cam așa, cu imaginea (fie și macabră) alăturată.

Cunoșteam (via N. Baticu) un cadru luat la descoperirea unui cadavru în Bucegi, demult. Mi se spusese că e vorba de Niki Alexandrescu, scena petrecîndu-se la sfîrșitul lui iunie 1929, în zona Morarului (cirva 2350 m alt.).
Poza era luată de aproape. De curînd am mai găsit una (via Octavian Morusca), unde se vedea și muntele apropiat.
Reproducerea fiind destul de neclară, nu mi-a părut că muntele-vecin ar fi Bucșoiul. De aici, bănuiala că lucrurile vor fi fost altfel decît rememora nea Baticu (mortul fiind cu bocanci în picioare, și nu furați de ciobani).






Am sucit poza, ca privind spre sud, dar peisajul nu aducea cu Coștila. Mi-am închipuit a fi ceva de pe Piciorul Arse, un drum foarte circulat în epocă....

Finalmente, pe cînd plănuiam a posta aici întregul set de imagini vechi trimise de Octavian Morusca, mi-am zis să văd dacă amănuntele de teren coincid cu imaginile mele luate aproximativ de la aceeași altitudine a Morarului, și spre Bucșoiul.
Și s-a făcut dreptate.
În sensul că fotografia e făcută într-adevăr în locul unde a existat multă vreme o cruce (astăzi fiind rămășițe ale ei).






Porțiunea plată din Creasta Bucșoiului Mic  îmi pare a fi aceea de la obîrșia Vîlcelului Grohotișului.

PS
Imaginile contemporane (2014) sînt luate dintr-o tură cu Liviu Enache, de la Omul spre Ace.

Și o alta de la punerea acelei crunci, 1932:



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu