marți, 12 septembrie 2017

Motorizați în premieră (cîndva!), la Crucea Caraiman.

La o discuție - despre Crucea Caraiman - cu niște amici, Răzvan Neagoe completează niște afirmații ale mele (reproducînd altminteri din bibliografia existentă)
„Într-adevăr, în cei 50 de ani de drumeţie pe Bucegi mi-a fost dat să fiu martor al unor cruciale transformări ale turismului de munte, determinate de marile evenimente istorico-sociale şi de impetuosul progres al tehnicii.Am asistat la apariţia primului motociclist pe vîrful Omu, prin 1931, şi a primului automobil ¹Citroen" ajuns la crucea de pe Caraiman, cam tot pe atunci, şi coborît în vale sub formăde piese detaşate. După mai bine de 40 de ani de la asemenea performanţe izolate, astăzi, în zilele de afluenţă turistică, parcă s-ar simţi nevoia prezenţei unor agenţi de circulaţie pe drumurile modernizate, ajunse pînă pe crestele Babelor şi Coştilei, de pe care, drumeţii ¹clasici", cu sac pe spate şi bocaci ţintuiţi, cînd sînt priviţi prin geamurile vreunei ¹Dacia 1300" rulînd cu 60 km pe oră apar ca imagini de-a dreptul         desuete. ” (Alexandru Beldie, intervin acordat în cartea „Ani de drumeție”, 1976, de V. Borda și N. Simion.)


 ...cu două imagini. 
Ambele sînt luate în primii ani ai deceniului patru, din vîrful Caraimanului și către monument. Într-una este motociclistul Bazil Asan, în a doua automobilul Citroen care a suit în premieră pînă în respectivul punct (pe moment nu am idee cine i-a fost la volan).
.
Mulțumiri încă o dată lui Răzvan!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu